Brev:
Ændring af madplan?
21. juli 2008
Alder:
8 mdr.
Ændring af madplan?
Kære Helen.
Jeg må endnu engang lige skrive til dig, for at høre dit råd, selvom det andet spørgsmål knapt er blevet set på endnu :-)
I hvert fald..
Min søn, Marius, driller os når han skal spise. Han er virkelig ikke god til det, han gider slet ikke det der spiseri. Han ligger i den lave ende af vægtskalaen, men følger vist nok fint sin kurve, dog tog den et dyk for ikke ret længe siden.
Han bliver 9 mdr d. 1. august og vejer ca 7,8 kg.
Sådan ser vores mad-dag ud:
Før vi står op bliver han ammet.
Til morgenmad får han havregrød med frugt el. müsligrød (for det meste spiser han op)
Til formiddag får han fuldkornsgrød el. frugtgrød med youghurt (Spiser halvdelen og skal lokkes til at spise resten, hvis jeg da kan få det i ham)
Til middag får han rugbrødshapser og noget andet at gnave af, feks. en bolle eller en fiskefrikadelle (Han vil ikke have mere end en kvart rugbrød - de der babyrugbrød uden kerner- og han er endnu ikke så god til det der med at gnave af ting, så dér kommer der heller ikke så meget ned. Hvis han slet ikke spiser noget, får han lidt grød bare for at gøre ham lidt mæt)
Til eftermiddag får han frugt og lidt flere rugbrødshapsere el. youghurtgrød, hvis han intet spiser (bananer er altid et hit)
Til aften får han det vi spiser, men det er han virkelig ikke god til at spise. Højst 4-5 mundfulde, og så er det slut! Så må jeg mætte ham med andet.
Inden badetid og sengetid får han havregrød el. müsligrød. (Det spiser han op for det meste)
Bliver så ammet inden han bliver lagt i seng.
(grunden til at han kun bliver ammet 2 gange dagligt er at han snart starter i DP..)
Er der noget vi kan lave om på? For vil jo gerne have at han spiser noget mere, for det er virkelig en sej kamp at få ham til at spise rugbrød og aftensmad, og de ting han får at gnave i.
Kan jeg ikke gøre måltiderne mere attraktive for ham?
På forhånd tak :-) Og hav en god dag.