Ændring af madplan?

21. juli 2008

Alder:
8 mdr.

Ændring af madplan?

Kære Helen.

Jeg må endnu engang lige skrive til dig, for at høre dit råd, selvom det andet spørgsmål knapt er blevet set på endnu :-)

I hvert fald..
Min søn, Marius, driller os når han skal spise. Han er virkelig ikke god til det, han gider slet ikke det der spiseri. Han ligger i den lave ende af vægtskalaen, men følger vist nok fint sin kurve, dog tog den et dyk for ikke ret længe siden.
Han bliver 9 mdr d. 1. august og vejer ca 7,8 kg.

Sådan ser vores mad-dag ud:

Før vi står op bliver han ammet.

Til morgenmad får han havregrød med frugt el. müsligrød (for det meste spiser han op)

Til formiddag får han fuldkornsgrød el. frugtgrød med youghurt (Spiser halvdelen og skal lokkes til at spise resten, hvis jeg da kan få det i ham)

Til middag får han rugbrødshapser og noget andet at gnave af, feks. en bolle eller en fiskefrikadelle (Han vil ikke have mere end en kvart rugbrød - de der babyrugbrød uden kerner- og han er endnu ikke så ...

Annonce

... god til det der med at gnave af ting, så dér kommer der heller ikke så meget ned. Hvis han slet ikke spiser noget, får han lidt grød bare for at gøre ham lidt mæt)

Til eftermiddag får han frugt og lidt flere rugbrødshapsere el. youghurtgrød, hvis han intet spiser (bananer er altid et hit)

Til aften får han det vi spiser, men det er han virkelig ikke god til at spise. Højst 4-5 mundfulde, og så er det slut! Så må jeg mætte ham med andet.

Inden badetid og sengetid får han havregrød el. müsligrød. (Det spiser han op for det meste)

Bliver så ammet inden han bliver lagt i seng.
(grunden til at han kun bliver ammet 2 gange dagligt er at han snart starter i DP..)

Er der noget vi kan lave om på? For vil jo gerne have at han spiser noget mere, for det er virkelig en sej kamp at få ham til at spise rugbrød og aftensmad, og de ting han får at gnave i.
Kan jeg ikke gøre måltiderne mere attraktive for ham?

På forhånd tak :-) Og hav en god dag.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Barselshvile

Førhen i tiden var kvinder som lige havde født indlagt på sygehuset i flere dagen inden de kom hjem. I dag kommer man hjem så snart man har lyst og føler sig parat til det og det sker også at man kommer hjem før man som mor egentlig føler sig helt parat ... Det er mere og mere almindeligt at gå hjem allerede få timer efter fødslen.

Når man går tidligt hjem, så vil det være rigtig godt at den nybagte far har mulighed for at tage nogle dage fri, så den lille nye familie kan lære...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Du har efterhånden reddet mig nogle gange. Jeg er meget taknemmelig for din rådgivning, især nu hvor jeg befinder mig i udlandet og er mor til mit første barn, hvilket betyder, at alt er nyt.

Hilsen
Mor i udlandet